weather 21° Маладзечна
weather 21° Вілейка
weather 28° Смаргонь
weather 21° Ашмяны
weather 26° Валожын
weather 21° Мядзел
weather 28° Астравец
Падпіска
на друкаванае выданне
1 еўра 2.3272
1 долар 1.9984
100 рас.руб. 3.1481
27.01.2017 14:16 ,

«Цела знямела, яна страціла прытомнасць». Як школьніцу з Ганцавічаў ратавалі ад анафілактычнага шоку

Ілюстрацыйны здымак.

12-гадовая дзяўчынка з Ганцавічаў апынулася ў цяжкім стане пасля ін'екцыі цэфтрыаксона і лідакаіна. Трагедыі ўдалося пазбегнуць дзякуючы пільнасці бацькоў і медыкам, якія аператыўна аказалі пацярпелай дапамогу. Сваякі дзяўчынкі распавялі TUT.BY падрабязнасці таго, што адбылося.

У чацвер, 19 студзеня, 12-гадовая Дар’я паскардзілася бацькам на боль у горле, слабасць і высокую тэмпературу. На наступны дзень стан не палепшылася і бацькі выклікалі на дом лекара.

«Прыехала педыятр, паглядзела яе, выпісала рэцэпт, – распавяла TUT.BY бабуля Дар’і Надзея Такарчук, – мы схадзілі ў аптэку, купілі лекі (цэфтрыаксон і лідакаін. – TUT.BY). У аптэцы нічога не сказалі пра магчымую рэакцыю. Мы і ўкалолі.

Тут жа пачалася рэакцыя. Даша адразу сказала: «Мамачка, я нічога не бачу», у яе ўпаў ціск, цела знямела, яна страціла прытомнасць».

Занепакоеныя бацькі тут жа выклікалі «хуткую». Брыгада прыбыла на месца праз некалькі хвілін.

«Да нас вельмі хутка прыехала «хуткая». Яны ўкалолі нешта ўнутравенна, паставілі кропельніцу і даставілі на «хуткай» у бальніцу», – паведаміла жанчына.

Медыкі аператыўна пазбавілі дзяўчынку ад анафілактычнага шоку і даставілі ў рэанімацыю.

«Лекары і «хуткая» зрабілі ўсё, што маглі. Выратавалі Дашу. А калі б зрабілі ўкол і пайшлі бацькі на працу? Усе, дзіцяці б не было», – абураецца бабуля.

Па словах Надзеі Такарчук, зараз стан ўнучкі бояззі не выклікае. У панядзелак яе перавялі ў дзіцячае аддзяленне. Чакаецца, што на гэтым тыдні яе ўжо выпішуць.

Фота Amsalem Medical.

Фота Amsalem Medical.

«Цяпер у яе ўсё ў парадку. Вы ўяўляеце, у якім стане дзіця было? Я яе пыталася, калі яе перавялі з рэанімацыі, ці памятае яна, як яна трапіла ў бальніцу. Яна мне сказала: «Бабуля, ня нагадвай мне пра гэта». А ў якім мы былі стане, вам не перадаць. У нас наогул два дні выпалі з жыцця», – патлумачыла суразмоўца.

Як пісала мясцовая раённая газета «Ганцавiцкi час», у адзін дзень з Дашай у бальніцу з анафілактычным шокам даставілі таксама жанчыну.

Намеснік галоўнага доктара па медыцынскай частцы Ганцавіцкай цэнтральнай райбальніцы Аляксандр Лагодзіч стан дзяўчынкі і жанчыны ацэньвае як здавальняючы.

«Усё ў парадку. Яны праходзяць лячэнне па асноўным захворванні», – адзначыў Аляксандр Уладзіміравіч.

Сапраўды, апроч дзяўчынкі з анафілактычным шокам у ЦРБ паступіла таксама 62-гадовая жанчына. Аднак у выпадку з пенсіянеркай нельга дакладна сцвярджаць, што гэта была рэакцыя на цэфтрыаксон і лідакаін.

«Як мяркуецца [рэакцыя развілася] на гэтыя ж прэпараты (цэфтрыаксон і лідакаін. – TUT.BY). Хоць дакладна пра гэта казаць складана. Таму што жанчына прымала таксама і іншыя прэпараты», – паведаміў Аляксандр Лагодзіч.

Фота spasibovsem.ru.

Фота spasibovsem.ru.

Нагадаем, 11-гадовы жыхар Барысава 20 студзеня трапіў у рэанімацыю пасля ін’екцыі цэфтрыаксона расійскай вытворчасці і беларускага лідакаіна, якую зрабілі дзіцяці ў хатніх умовах. Праз дзесяць хвілін пасля ўвядзення прэпарата ў дзіцяці з’явіўся сып, галавакружэнне, ваніты, ён стаў губляць прытомнасць і задыхацца. Бацькі самі адвезлі дзіця ў бальніцу. Праз 20 хвілін пасля ўколу хлопчык трапіў у аддзяленне анестэзіялогіі і рэанімацыі Барысаўскай цэнтральнай раённай бальніцы. Лекары правялі комплекс рэанімацыйных мерапрыемстваў, у тым ліку штучную вентыляцыю лёгкіх.

Лекары лічаць, што алергічная рэакцыя магла быць не толькі на антыбіётык, але і на раствор лідакаіна. Хлопчык усё яшчэ ў бальніцы, медыкі ацэньваюць яго стан як цяжкі, хоць і адзначаюць пазітыўныя зрухі.

Раней 16 студзеня 31-гадовая жыхарка вёскі Цюрлі Маладзечанскага раёна прыйшла ў фельчарска-акушэрскі пункт (ФАП) з падазрэннем на вострую рэспіраторных вірусную інфекцыю.

Паводле інфармацыі следчых, медыкі прапанавалі пацыентцы таблетку, але яна настаяла на ін’екцыі прэпарата – і неўзабаве пасля гэтага загінула. Па словах родных, жанчына ўзяла з сабой ампулу з антыбіётыкам, на які, верагодна, у яе развіўся анафілактычны шок.

Па факце смерці жанчыны следчыя праводзяць праверку. Прызначаная экспертыза па лекавых сродках.

Пасля гібелі жанчыны пад Маладзечнам у Беларусі прыпынілі продаж і ўжыванне двух прэпаратаў, якія вырабляюцца на Барысаўскім заводзе медпрэпаратаў:

– Цэфтрыаксона (парашок для падрыхтоўкі раствора для ін’екцый 1 г у флаконах, серыя 210 215);

– Лідакаіна гідрахларыд (раствор для ін’екцый 10 мг / мл у ампулах 5 мл, серыя 650 916).

Абмеркаваць
comments powered by HyperComments
Новае на сайце