weather -3° Маладзечна
weather -3° Вілейка
weather 4° Смаргонь
weather -3° Ашмяны
weather 1° Валожын
weather -3° Мядзел
weather 4° Астравец
Падпіска
на друкаванае выданне
1 еўра 2.417
1 долар 2.112
100 рас.руб. 3.2096
09.08.2018 13:50 ,

Рэйд па Вілейскім вадасховішчы: за што «ДАІ на вадзе» карае рыбакоў

За бяспекай людзей сочаць не толькі ратавальнікі. Патрулюе Вілейскае вадасховішча яшчэ і «ДАІ на вадзе»: інспектар правярае дакументы, выпісвае пратаколы.

За бяспекай людзей сочаць не толькі ратавальнікі. Патрулюе Вілейскае вадасховішча яшчэ і «ДАІ на вадзе»: інспектар правярае дакументы, выпісвае пратаколы.

ДІМС — гэта Дзяржаўная інспекцыя па маламерных суднах. Такімі лічацца суда з максімальнай даўжынёй 20 метраў, якія маюць не больш за 12 чалавек на борце.

Згодна з заканадаўствам любая лодка з маторам, цеплаход, гідрацыкл або яхта падлягаюць рэгістрацыі. Акрамя білета ў кожнага ўладальніка павінна быць пасведчанне судакіроўцы, калі ў рухавіку яго плаўсродку больш за пяць конскіх сіл.

Грунтуецца Маладзечанскі ўчастак інспекцыі на тэрыторыі ГРАНС. У інспектара ДІМС Андрэя Моніта пад кантролем усе вадаёмы ў Маладзечанскім, Валожынскім і Вілейскім раёнах.

Вадасховішча — самы буйны і самы праблемны ўчастак, тут больш за ўсё парушальнікаў.

Па сутнасці, ДІМС — гэта ДАІ на вадзе. Інспектар правярае наяўнасць рэмкамплекту судна, медыцынскай аптэчкі, якарнай прылады, швартоўнага прыстасавання, водаадліўных сродкаў і сродкаў выратавання — выратавальнай камізэлькі, якую, дарэчы, часцей за ўсё забываюць апранаць.

Мы апускаемся ў катэр і імчымся па Вілейскай вадасховішчы, рассякаючы шэра-блакітную роўнядзь. У будні дзень шматлюдна ў асноўным на пляжы.

Бачым на лодцы рыбака без камізэлькі. Па цяперашніх правілах дапускаецца, каб выратавальныя камізэлькі проста знаходзіліся ў лодцы. Але рыбак праплыў некалькі метраў без яго. А гэта парушэнне. Дарэчы, самае частае сярод уладальнікаў маламерных судоў.

Андрэй Моніт тлумачыць сутнасць парушэнні. Рыбак сціпла усміхаецца і абяцае выправіцца.

Наогул за парушэнне правілаў бяспекі руху і эксплуатацыі маламерных судоў прадугледжана папярэджанне або штраф да трох базавых велічынь. Андрэй Моніт выпісвае папярэджанне.

— Шмат хто кажа: «Мы акуратна, без камізэлькі». Але гэта адносна, — упэўнены інспектар. — Вось едзеце вы кудысьці на машыне, раптам яна зламалася. Спыніліся, паглядзелі. На вадзе — іншая сітуацыя. Тут усё павінна быць адладжанае, усё пад рукой павінна быць. Камізэлька ў тым ліку, каб у любую хвіліну яе надзець.

У мінулым годзе, распавядае інспектар, двое арандатараў даставалі з вады сеткі з уловам. Быў моцны вецер, паднялася хваля і захліснула лодку. Тая пачала тануць. Дапамаглі рыбакам камізэлькі і ратавальнікі, якія прыбылі на трывожны сігнал.

За мінулы год, знаёміць са статыстыкай Андрэй Моніт, у Беларусі на вадаёмах патанулі дзевяць рыбакоў. На шчасце, у Вілейскім раёне абышлося без трагедый. У гэтым годзе пакуль таксама.

Наступны прыпынак: зноў лодка. З маторам.

Выкарыстоўваць такое судна на вадасховішчы забаронена — самы вялікі штучны вадаём краіны забяспечвае вадой Мінск.

Нядаўна ДІМС выступіў з ініцыятывай дазволіць маторныя суда магутнасцю да 15 конскіх сіл. Яны больш бяспечныя. Напрыклад, такія маламерныя суда дазволеныя на Браслаўскіх азёрах і вадаёмах Нарачанскага парку.

Вілейскі райвыканкам ухваліў ініцыятыву, цяпер дакумент пасля дапрацовак знаходзіцца на юрыдычнай экспертызе, уступленне яго ў сілу — толькі пытанне часу.

Рыбакі таксама лічаць такое новаўвядзенне мэтазгодным і нават карысным: пры руху лодак з рухавіком унутранага згарання адбываецца аэрацыя (насычэнне кіслародам) вады.

Неўзабаве мы апынуліся побач з яшчэ адной лодкай. У ўладальніка усё ў парадку з дакументамі і абсталяваннем.

Уладальнік заводзіць размову пра няпростыя ўзаемаадносіны з іншым рыбаком, які «на ўсю моц рассякае па вадасховішчы на маторы».

— Лодка «Мэркуры» 20-25 «коней», ганяе тут ледзь не кожныя выхадныя, яго ўжо даўно пабачылі і іншыя рыбакі. Такое ўражанне, што яму на вадаёме ўсё дазволена. Іншыя баяцца выходзіць на маторах, а ён сабе дазваляе ўсё, што захочацца, — абураецца рыбак.

Дзеля справядлівасці адзначым: у Дзяржаўнай інспекцыі па маламерных суднах элементарна не хапае магчымасцяў адсочваць ўсіх парушальнікаў, — колькасць зарэгістраваных лодак расце, іх у сотні разоў больш, чым інспектараў, якіх у ДІМС ўсяго 46.

Прызнаемся: мы чакалі ўбачыць больш парушэнняў і парушальнікаў.

— Свядомыя сталі, нездарма мы рэйды ладзім, — усміхаецца напрыканцы Андрэй Моніт.

Фота аўтара

Абмеркаваць
comments powered by HyperComments
Новае на сайце