Пошук па сайту
Мы ў сетках:
Маладзечна +1° Маладзечна
Вілейка +2° Вілейка
Смаргонь +2° Смаргонь
Ашмяны +2° Ашмяны
Валожын +1° Валожын
Мядзел +2° Мядзел
Астравец +2° Астравец
Грамадства
1
17.04.2017 12:03 ,AЎТАР(Ы): Наталля ТУР

Машыне маладзечанца "Ніва" 36 гадоў, яе тройчы ўганялі і прапаноўвалі памяняць на карову

Станислаў Аўгусціновіч са сваёй 36-гадовай "Нівай" развітвацца не спяшаецца

Станислаў Аўгусціновіч са сваёй 36-гадовай "Нівай" развітвацца не спяшаецца. Фота Наталлі ТУР.

Гэта далёка не ўся біяграфія аўтамабіля “Ніва”, які належыць маладзечанцу Станіславу Аўгусціновічу. 

Машына прарывалася праз снежныя заносы, пабыла ва ўгоне, яе спрабавалі перакупіць, спыніўшы проста на трасе, але гаспадар і нікому не прадае, і спісваць пакуль не збіраецца.

Гісторыя адной машыны ў маналогу яе адзі­нага гаспадара.

– Вось зусім нядаўна на дарозе мяне падразае вялізны бліскучы джып, з яго выходзіць кіроўца і просіць: “Баця, проста цяпер даю 2000 долараў і забіраю тваю “Ніву”. Я яму: “Што ж табе сваёй крутой тачкі мала? А ён мне: “На паляванне, на рыбалку – няма лепшай рэчы, як твая машына”.

Не буду прадаваць. Мне 77 гадоў, пакуль сам магу ездзіць, пакуль сам магу рамантаваць яе, не прадам.

Машыну Станіслаў Аўгусціновіч купляў у 1981 годзе. На “Жыгулі” тады была чарга на 40 гадоў наперад, а на “Масквіч” і “Ніву” не.

– Я тады так разважаў: цешча жыве ў глухой вёсцы, дзе асфальтам нават не пахне, ад добрай дарогі ісці кіламетраў шэсць. Ну, купіў бы тады “Масквіч”, ставіў бы яго і шэсць кіламетраў ішоў пешшу. Таму і выбраў “Ніву”. І ні разу пра гэта не пашкадаваў.  

Ратавала машына свайго гаспадара неаднойчы.

– Выпадак, які запомніўся найбольш, здарыўся зімой на Вілейскім вадасховішчы. Паехалі мы з прыяцелем на зімовую рыбалку з начоўкай. А за ноч снегу намяло столькі, што ад “Нівы” маёй застаўся бачным толькі дах. Сябар назаўтра стаў лямантаваць: “Ай, ай, мы ж тут да вясны застанёмся. Што рабіць? Што рабіць?” Я яму: “Пятровіч, не галасі. Прарвёмся”. Садзімся з ім у машыну, снег жа пухнаты, лёгкі, толькі ў бакі разлятаецца. Выехалі.

А ў ліхіх 90-х машыну ў Станіслава Аўгусціновіча ўгналі. Паўгода машына лічылася ва ўгоне.

– Як гэта адбылося. Машына стаяла ў гаражы ў двары дома. І вось ноччу зладзеі, калі не змаглі зламаць замкі, з даху гаража паздымалі шыфер, улезлі ўнутр і знутры адчынілі гараж. Акрамя машыны, забралі з гаража кучу іншага дабра. Па савецкіх грашах, суму шкоды ацанілі амаль у 400 рублёў. А потым адбылася грашовая рэформа, з’явіліся зай­чыкі, і шкоду тую так  ніхто і не вярнуў.

У той час Станіслаў Аўгусціновіч працаваў таксістам.

– Даводзілася шмат каго вазіць. Быў знаёмы “злодзей у законе”. Ён так і сказаў: “Нашы не маглі скрасці. Але пад­кажу, хто”.

Машыну праз паўгода знайшлі ў гаражы амаль на суседняй вуліцы. А да гэтага, як потым расказаў злодзей, а ім аказаўся сусед, машына месяц стаяла ў гаражы, потым тры месяцы яе хавалі ў Мядзеле.

Машыну, расказвае гаспадар, давялося аднаўляць амаль з нуля.

– З машыны павымалі новыя запчасткі, што-нішто замянілі на старое, з салона павыдзіралі ўсё, што маглі.

Станіслаў Аўгусціновіч расказвае, што хоць машына з кожным годам вымагае ўсё больш часу, каб прывесці яе ў належны стан, але тэхагляд праходзіць штогод з першага разу.

– Машына ні разу не была фарбаваная. На ёй няма ніводнага жучка, ні намёку на ржавенне. Я рэгулярна змазваю ўсе парогі адпрацаванай алівай. Машына не сказаць, што эканомная. Яна расходуе больш за 10 літраў на 100 кіламетраў, але ў багажнік восенню змяшчаецца ледзьве не ўвесь агарод: і некалькі мяхоў бульбы, і капуста, і буракі, і морква, і цыбуля. 

Машына за 36 гадоў свайго жыцця зведала многае. Не раз білі вокны, каб скрасці яе з двара, але ў зладзеяў не атрымалася, бо Станіслаў Станіслававіч зрабіў адну прыладу, не ўключыўшы якую, машына не завядзецца. За машыну прапаноўвалі вялікія грошы і нават аддавалі за яе карову. Ні на што не пагаджаецца Станіслаў Аўгусціновіч.

– Памяняць не штука. Але што я куплю ўзамен? Іржавае карыта? Не, не хачу. Пакуль магу, пакуль умею, аранжавая “Ніва” будзе ездзіць па Маладзечне.

“Нівы” барозняць прасторы Японіі, Канады і Аўстраліі

5 красавіка “Ніва” адзначыла сваё 40-годдзе. Першапачаткова машына задумвалася як  “аўтамабіль падвышанай праходнасці на базе “Жыгулёў” для жыхароў вёскі”.

Але назва “Ніва” паходзіць зусім не ад назвы ўрадлівых палёў, а ад першых літар імён дзяцей яе стваральнікаў: Наталлі і Ірыны Прусавых і Вадзіма і Андрэя Салаўёвых.

У пачатку 80-х гадоў, “Ніў” выпускалася да 100 000 у год.

“Ніва” – адзіны савецкі аўтамабіль, які прадаваўся ў Японіі. Але і цяпер, як сцвярджаюць уладальнікі гэтага аўтамабіля, “Ніву” можна ўбачыць на дарогах Ісландыі, Крыта, Аўстраліі, Грэнландыі.

У 2013 годзе з канвеера выйшаў двухмільённы аўтамабіль.

Але і цяпер “Нівы”, якія сёння называюцца “Лада 4Х4”, працягваюць выпускацца. І 40 гадоў свайго існавання, звычны ўсім выгляд аўтамабіля з круглымі фарамі і “броўкамі-паваротнікамі”, так і не змяніў свайго аблічча.

На “Ніве” ездзіў сам Сільвестр Сталоне

“Ніва” шмат здымалася ў кіно, прычым не толькі ў савецкім або расійскім.

Мяркуем, шмат хто помніць, што ў фільме “ДМБ” у канцы яго генералы менавіта на гэтай машыне прыехалі на паляванне. У фільме “Візіт да Мінатаўра” міліцыянер на “Ніве” даганяе злачынцу на ЗІЛе, з’яўляецца “Ніва” і ў культавым фільме 90-х “Любіць па-руску”.

Знялася “Ніва” і ў двух серыях Джэймса Бонда – “Залатое вока” (1995 год) і “І цэлага свету мала” (1999 год), у фільме “Фарсаж 6”, у новым “Рабакопе”, у фільме з Сільвестрам Сталоне “Нястрымныя”, у італьянскім бестселеры “Спрут 7”. 

 “Ніва” здымалася ў эпізодах фільма з Джэкі Чанам “Хто я?” і “Гадзіна пік”. Ездзіў на “Ніве” і Жан Рэно ў фільме “Карсіканец”.

Здымалася “Ніва” ў французскіх, іспанскіх, італьянскіх, шведскіх, нідэрландскіх, англійскіх, егіпецкіх фільмах.

Зорка, што яшчэ сказаць.

Абмеркаваць
Каментар (1) / Дадаць каментар
25.04.2017 12:25
Алекс / Толковый аппарат! Дедуля - молодец!
Дадаць каментар
Новае на сайце